torsdag 23 februari 2012

Kungahuset är fett intressant.. (part 2, the new beginning)

Rojalisternas våtaste dröm har gått i uppfyllelse, en Bernadotte har blivit född.

Så idag börjar jag bojkotta allt som har med media att göra. Vilket är skitsvårt som tidningsbud. Men jag ska göra mitt bästa! Har redan efter en timme med radion påslagen blivit påmind om barnets längd och vikt 7 gånger. 51 cm, 3280 gram. Ett "normalt" barn kallar media det. Men vi får se vad dom skriver när de första bilderna läcks. Med mammans haka och pappans leende så kan jag bara spekulera i att det blir något som påminner om "The Joker".

Hmm, nu när jag tänker efter så påminner bilden lite om Drottning Silvia.. Lite lagom med botox.

Det enda jag hoppas på nu i all hysteri är att vår Statsminister kör en Michael Jackson/Lejonkungen grej när han ska godkänna barnet med sitt sigill. Att han går ut på balkongen och håller upp ungen mot folkmassan och skriker "Härmed förklarar jag dig till prinsessa!". Människorna på gatan faller i gråt och ber till Gud, och i denna folkfest återuppstår Olof Palme ifrån de döda..
Monarkins följeslagare har aldrig varit så religiösa som dom är idag.. Får hoppas att dom inte överdoserar på sin egna stolthet.

Men man får ta och säga grattis till Kungahuset! Med ett barn på slottet kanske Kungen kan sköta sig lite bättre och hålla sig ifrån porrklubbarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar